PRESENTACIÓ DEL PROJECTE

Projecte artístic i educatiu pioner a Catalunya

Durant aquest curs escolar 2015-2016 L’Escola Simeó Rabasa de Martorelles posa en marxa el projecte “L’Òpera a l’escola” amb la coordinació de La Nave Va teatre i el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Dins de l’aposta artística realitzada pel centre amb el teatre des de fa més de 20 anys, aquest nou projecte de “l’Òpera a l’escola” suposa un nou repte artístic i musical que permetrà els/les alumnes de 5è de primària representar una òpera participant del procés creatiu amb la col·laboració de dos ARTISTES professionals externs procedents de la dramatúrgia i la direcció escènica, i de la composició musical.

Projecte Innovador

“L’Òpera a l’escola” és molt més que un projecte artístic. Incorpora elements molt innovadors en la seva metodologia i en el seu plantejament pedagògic, permet adquirir competències bàsiques de forma motivadora i enriquidora.

Els artistes aniran a escola cada setmana i treballaran en equip amb els mestres del centre i els alumnes.

Adquireix una especial rellevància el fet que la dramatúrgia i la partitura de l'òpera la creen els artistes, des del material sorgit de la recerca dels nens. Aquest material serà fruit d’un treball tri direccional entre el “procés dramàtic”, la recerca sonora musical i la plàstica, creant partitures gràfiques que facilitin la implicació dels nens.

També és important destacar d’aquest projecte la visió de l'art com a agent transformador, composta per tres grans vessants; la social (el nostre rol en el col·lectiu i les necessitats que sorgeixen de l'individu), l'educativa (aprenentatges i descobriments sobre un mateix i les relacions humanes) i l'artística (el canvi de mirada, despertar la sensibilitat). Aquestes 3 vessants són les que engegarem en aquest procés, ja que entenem que és indispensable que el procés artístic promogui a l'acció i la reflexió. L'art té com a missió important la d'obrir interrogants que ens replantegin el nostre rol al món i la forma de millorar-lo.

Un altre aspecte significatiu és que l'escola ha emmarcat aquesta proposta d'òpera com a projecte interdisciplinari de centre. D'aquesta manera es vinculen tots els alumnes i professors amb activitats paral·leles i complementàries, per apropar-se al procés creatiu i al món de l'òpera des de diferents angles.

Exhibició del projecte

El projecte per aquest curs escolar 2015-2016 finalitzarà amb la presentació i exhibició d’un espectacle d’òpera durant els mesos d’abril i maig. Es realitzaran diverses actuacions a El Celler de Carrancà de Martorelles per a escoles de la zona, famílies, veïns i veïnes i al Centre Cultural de Granollers per a escoles de la comarca.

dissabte, 5 de març de 2016

SESSIÓ 22

1 de Març

Segon assaig al Celler de Carrancà. Avui hem començant escalfant el cos i la veu amb diferents exercicis.   Hem tornat a fer tota la primera part, millorant alguns detalls d’interpretació.

Hem fet una escena nova; l’escena del despertar de Frederick i hem provat “La canción de los deseos” amb nous solistes i una part coral.  Comença a sonar interessant. Tots coneixen aquesta cançó, que a més serà la cançó que prepararan les escoles que vindran a veure l’òpera.

A més el Dan ha cantat la “Canço de Frederick” per tenir dues opcions.

Després hem fet per primer cop la cançó dels dolents amb música en directe i amb acció. Tindrà molta força. Els instruments estaven a prop i tapaven les veus; així que serà necesari posar micros, segurament d’ambient.

El grup ha acabat molt content i amb molta energia, ens han passat les dues hores volante i ens n’hen anat amb sensació de voler fer més. Realment es repirava motivación i satisfacció.

Després hem fet reunió amb la comissió de mestres per temes d’organització i reunió amb les famílies per parlar del vestuari, de les entrades i dels propers assajos.

Avui també hem fet una reunió amb en Dani Moreno de l’Ajuntament de Martorelles per plantejar la il·luminació i l’espai sonor.



La marxa enrrera comença, ara ja sentim que entrem a la fase final. Quina emoció!





Cap comentari:

Publica un comentari